Senast uppdaterad: 2018-06-07

Intigritestpolicy för Brf Mariehäll 2

 


Vilka personuppgifter vi samlar in och varför vi samlar in dem

Medlem i Brf Mariehäll 2

Uppgifter: Namn, adress, telefonnummer, e-post, personnummer, lägenhetsbeteckning, kund- och fakturanummer. Även hälsorelaterade och potentiellt känsliga uppgifter kan förekomma.

Varför: För att kunna bedriva en fungerande bostadsrättsförening.

Besökare på mariehall2.se

Uppgifter: Inga uppgifter samlas in.

Användare av kontaktformulär på mariehall2.se

Uppgifter: Epost, namn och tillhörande frågebeskrivning.

Varför: För att styrelsen skall kunna besvara frågor gällande bostadsrättsföreningen.

Användare av automatisk informationsutskick via email på mariehall2.se

Uppgiter: Epost.

Varför: För att kunna skicka informationsutskick via email.

 


Vilka vi delar dina data med

Medlem i Brf Mariehäll 2

Brf Mariehäll 2 har två personuppgiftsbidträden:

Användare av kontaktformulär på mariehall2.se

Uppgifterna skickas direkt till styrelsemedlemmarnas privata epostkonton.

Användare av automatisk informationsutskick via email på mariehall2.se

Brf Mariehäll 2 använder sig av MailChimp (i USA) för informationsutskick.

 


Hur länge vi behåller era uppgifter

Medlem i Brf Mariehäll 2

Brf Mariehäll 2 sparar inga personuppgifter själva.

Personuppgiftsbidträdena sparar personuppgiter så länge som avtal/kontrakt finns mellan föreningen och medlemmen, därefter sparas uppgifter enligt gällande svenk lag (för närvarande 7år).

Användare av kontaktformulär på mariehall2.se

Inga personuppgifter sparas av Brf Mariehall 2. Återkommande frågor anonymiseras och läggs in under “vanliga frågor” på hemsidan.

Användare av automatisk informationsutskick via email på mariehall2.se

MailChimp sparar emailadressen så länge som automatisk informationsutskick är aktiverat.

 


Vilka rättigheter du har över dina data

Medlem i Brf Mariehäll 2

Medlemmar i Brf Mariehäll 2 (även personer som tidigare varit medlem) kan begära ut en lista på vilka register medlemmen förekommer. Medlemmen kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om medlemmen. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

Användare av automatisk informationsutskick via email på mariehall2.se

Användare kan begära ut information om användaren är med i listan för medlemsutskick. Användaren kan när som helst begära att sina uppgifter raderas från listan genom att AVVAKTIVERA sig via mariehall2.se eller genom att klicka “unsubscribe from this list” längs ner i medlemsutskicket.

 


Din kontaktinformation

Kontakta Styrelsen via kontaktformuläret för frågor angående hantering av personuppgifter.